onsdag 6 januari 2010

Kallt!!

-22 kallt ute det är inte klokt villken vinter vi fått, fast de flesta klagar o tycker det är för kallt ,men jag tror det b eror en del på att folk inte kan klä sig ordentligt ,,lager på lager är ett måste , en fördel som jag har är att jag fick lära mig att klä mig rätt när jag jobbade som dagmamma ,,det var bara att slita på sig och sex dagbarn lager på lager och sen ut till pulkabacken och ha matsäck med sig ,,, härligt och kul ,,,det är kanske därför som jag inte räds kylan. ,sedan måste man ju röra på sig oxå ,det är en klar fördel man kan ju inte göra som tjejen jag hörde som stod rätt upp o ner och klagade över att hon frös ,men vad hade hon på sig då ja inte v ar det lager på lager modellen inte ,,kort jacka ett par tunna moderna stövlar och så en kort tunika som hängde en bit under jackan och inga vantar eller nåt på huvudet, och så dessa pants eller vad det är,, inga långbyxor över det inte,,, jag säger bara frys på du ...

1 kommentar:

Unknown sa...

Nu får vi gå ut och skrika fram våren!:):)BURRRR! Mågottkramar