söndag 8 mars 2009

Mars 1909


Det hände för hundra år sedan en herrskräddarkongress ordnas iLlondon ,debatt om långbyxans avskaffande till förmån för kortbyxan,långbyxan vinner,, Kanonbåten Skagerack konstarera isbildning på vattnet långt ut längre än man anat tidigare c:a en svensk sjömil.. konstnären Zorn ordnar en skidtävling i Mora start Venjans kyrka mot obekant mål,,Frälningsarmen grundare William Booth besöker Sverige ,,lite kuriosa igen ,,själv sitter jag här med min hosta som inte tycks ge sig ,, igår firade vi Plutts Isaacs 2- årsdag med liv o lust jag blev lite trött på slutet men det var en annarsen mkt trevlig dag,, mkt folk som vanligt min svärson har många syskon så det blev en hel del folk ,,fikabrödet vi bakat räckte mkt väl, jag är alltid lite nervös för att det inte skall räcka det skulle ju vara mkt pinsamt om det hände

1 kommentar:

Välkommen! sa...

Men det räckte gott och väl och blev över! Tack för igår och för Isaacs fina presenter!