fredag 26 februari 2010

Jaha ja


nu töar det och jag måste säga att jag tycker det är lite trist ändå,, men faktum är ju att det borde börja bli vår nu ,det är ju 1 mars på måndag,, skall ivärg och storhandla med dotra på em till maxi styr vi kosan jag behöver visserligen inte handla så mkt men det är alltid trevligt att knalla runt där,fast jag brukar ju få ont i knät och höften så det blir ju en trevlig kaffepaus i handlandet och det är mkt trevligt att sitta o titta på folk, det är så roligt att se hur t e x par de stressar och far runt med vagnar och barn och skäller på varandra, och djupa suckar i männens bröst när de blir ombedda att hämta nåt på andra sidan osv osv.mkt roligt, säger bara det ta det lugnt ni hinner ,livet springer inte ifrån Er det rullar på ändå, stanna upp och andas och njut av att leva i stället, njut av era barn snart nog är det vuxna o flyttar hemifrån,,, se bara på min svägerska ena dagen i livet n och nästa dag har hon avlidit, visserligen nästan 80 år gammal men ganska så pigg o levnadsglad,,,, lite tankar en töig dag osorterade men så känns det idag,,hej svejs på 'Er

1 kommentar:

Cici sa...

Mitt första minne av vinter med knarrande snö har jag från Frötuna Gård utanför Uppsala, där jag delvis är uppvuxen hos en kusin till min mormor. Snö som knarrar och lukten från skorstensrökar. Men det var slutet på 40-talet, början på 50-talet någon gång.