onsdag 6 maj 2009

Dagarna


går och vi med dem .sägs det är trött fortfarande begriper inte varför har sovit hela natten vaknade vid sju i morse kände mig utsövd ,sov två timmar på em efter lunch oberipligt, rengnar gör för tredje dagen i rad skönt nu är nog allt pollen och damm borta ,jag reagerade med klåda i ögonen när det var så varmt , fast då hade jag ju oxå varit hos min dotter som har små kattungar hemma,jättefina ,, ringt förrsäkringskassan för min knäppa chef tror att "eftersom du redan är beviljad sjukersättning på 25% är det väl bara att höja till 50% " sjk-kassan svarade att jag måste kunna visa med sjukskrivning att jag inte orkar jobba mer än 50& så jag ringde då min doktor och skall dit den 2/6och bli sjukskriven 25% , så jag hoppas hon slutar tjata ,nu chefen, jag har gort det jag lovat göra,, Nu finns alla mina fyra barnbarn med detta är då mellanbarnbarnet Linus 11 år nu kortet sen förra året,och minstingen Isaac 2år.

1 kommentar:

Polargrevinnan sa...

Hej!
Det här med pollen-besvär är jobbigt. När vi var i Tunisien var herrn besvärsfri, men så finns det ju bara palmer. När vi kom till Arlanda rann ögonen.
Fina barnbarn du har. Jag har 9 st 15 - 27 år, och min sambo 5 st 6 - 20 år. Mina bor inte tyvärr alldeles för långt bort. 6-åringen bor i samma stad, och är ofta hos oss. Barn är roligt.
Ha det så bra.
Viola