torsdag 2 april 2009

Gnälldag idag


Torsdag och jag är trött sov illa inatt ,,grubblade på min chef som inte är omtyckt vare sig av mig eller andra på jobbet ,,stickiga kommentarer ,ifrågasättande av läkarintyg "är du verkligen sjuk" eller hur kan du bli sjukskriven varenda gång "? omplacering till en annan avdelning med luddiga förklaringar ,sedan undrar hon varför magen inte e som den skall,, och så skall det li en ny rehabutredning då ,, vad jag blir less ,, jag har intyg och röntgen plåtar på allt som jag är sjukskriven för ändå skall det ifrågasättas ,,ja ja det är så nu arbetsgivaren " måste " men det är skönt att å gnälla av sig nån gång

1 kommentar:

Unknown sa...

Gör som jag..tog kopia av min journal som reumatologen hade skrivit..gav den till chefen..bara för att slipp frågorna..menar man har ju endå fullt upp med sig själv i en sådan situation. Min chef var i och för sig inte ifråga sättande som tydligt din nu är(Dåraktigt och empatilöst)men hon han inte börja heller:). Nä men jag hade endå inga hemliheter om min sjukdom..så hon kunde lika gärna ha det svart på vitt. Hoppas det ordnar sig..skickar en Stor sol och en mågottkram.