fredag 10 april 2009

Långfredag


när jag var barn tyckte jag denna dag var så lååång och det kanske den var ,men det kanske berodde på att man var liten och sedan var ju tex inte affärerna öppna, kommer så väl ihåg när mamma sade att hon måste helghandla för affärerna var ju inte öppna alls på lördagar och söndagar ,, så det blev ett planerande det för hela helgen ,ujuj va d tiden har gått fort, nu är det nästan öppet dygnet runt, ja så är påsken här med buller och bång fast ajg har inte sett en enda påskkärring utanför dörren , den enda jag sett är kassörskan uppe på Ica och det var trevligt ..skall ta detlugnt idag med för i morgon Påskafton bär det iväg till sonen m familj och min dottermed familj följer oxå med så det blir stor samling med alla mina nära och kära .

Inga kommentarer: